Fredagsbladet 23 (2022)

VIKTIG INFORMASJON OM SISTE SKOLEDAG:

Kjære foreldre,

Fredag 17. juni er siste skoledag før ferien og den vil være litt annerledes.

Elevene møter kl 9:00 utenfor sitt nye klasserom. Elevene vet hvor de skal og er det noen som er usikre, blir de/dere hjulpet av oss lærere.

Skoledagen varer til 11:30.

Dere foreldre er velkommen til sommeravslutning i salen kl. 9:15-10:30, på balkongen hvor 10.klasse skal takkes av og synges ut. Se informasjon i invitasjonen lenger ned i Fredagsbladet.

Det vil være utvidet morgen-sfo fra 8:00-9:00, men det er ikke SFO etter skoletid. SFO har plandag.

Altså; alle elever slutter 11:30.

HJERTELIG VELKOMMEN TIL ÅRETS SOMMERAVSLUTNING!

Kjære foreldre og foresatte, skolen ønsker hjertelig velkommen til årets sommeravslutning. Vi møtes i salen, alle klasser og alle lærere. Foreldre får plass på balkongen.

Alle elever møter klokken 09.00 denne dagen.

Hvor: Skoklefallsalen

Når: Fredag 17. juli kl 09.15 . 10.30

Besøk av kommende førsteklassinger

To fredager i vår, èn i mai og èn i juni, har lærerne til neste skoleårs førsteklassinger fått storfint besøk. Mens årets førsteklassinger har vært på tur, har spente 5- og 6-åringer fått komme og se seg om og bli kjent med Hasselkroken og Eikelia, og lærerne de skal være sammen med i sitt alle første skoleår.

Under det siste besøket som var fredagen før pinse, laget vi pinsefugler. Disse vakre fuglene får henge i klasserommet oversommeren, og venter på at barna kommer tilbake til høsten. Da skal de få bli med hjem! Og se, så skjønne fuglene de lagde er!

Sniktitt før honningslynging til høsten

3a fikk ta en titt inn i kubene hos Knut Melby på Spro. Det var en fantastisk opplevelse å møte disse små solvesenene. Et minne for livet! Nå gleder vi oss til neste år når vi skal slynge honning!

Sommerfuglene har inntatt Eikelia!

Barna har malt på begge sider og så oljet etter at malingen har tørket.

Produktive femteklassinger

I 5B har de både malt og brodert de siste ukene. Nydelige bilder av bjørkeskog, og elevene har også blitt ferdige med korsstingsputene sine. Flotte arbeider!

En våt, men fantastisk tur til Håøya!

Tirsdag denne uken var det duket for en av årets mest omtalte og spennende turer for 8. trinn. Elevene hadde gledet seg og planlagt i ukesvis, og lærere og foreldre hadde nok minst like mye sommerfugler i magen som ungdommene. Opplegget var gjennomarbeidet fra lærerne, med kanogrupper, matgrupper, teltgrupper og aktiviteter fra første stund.

På tirsdag var det avreise fra Nesodtangen Brygge for to av gruppene, mens den ene gruppen skulle padle et langt strekk fra Fagerstrand og over til Mølla, som var første leirplass. Her vanket det lunsj for kropper med slitne armer og også spente fergekjørere. Ettermiddagens mest spennende og nyttige aktivitet var livredningskurs for alle elevene, både i vann og til lands.

Onsdag var det inndeling i arbeidsgrupper, og så var det et spennende besøk på Håøya naturverksted. Deretter måtte elevene pakke ned telt og utstyr, for nå bar det videre til ny camp i Nordbukta. En av gruppene som tok fergen over til Håøya i går, fikk nå forsøke seg i kano, og padlet fra Mølla til Nordbukta. Denne campen ble vi på til siste dag. Begge dager var det samling og jobbing i arbeidsgruppene, før det var fri aktivitet etter middag. Og endelig tittet solen frem på torsdagen og det var rom for bading!

Elevene hadde planlagt alle måltidene på forhånd, og lagde seg både frokost, lunsj og middag på stormkjøkken. Turen var også mobilfri, alle mobiltelefoner lå igjen hjemme. Litt uvant for mange, men akk så gøy det ble! Lek og samhold, ballspill, frisbee, kortspill og samtaler preget dagene, og gjorde dette til en usedvanlig hyggelig tur.

Fredagen rant, og det var noen veldig glade, men ganske slitne elever som pakket ned telt og utstyr, for å ta fatt på hjemreisen. Noen i hurtigbåt, noen på ferge, og en siste gruppe fikk prøve seg på kanopadling tilbake til Fagerstrand. Takk for turen!