Fredagsbladet 32, 2022

Kjære elever, foreldre/ foresatte og lærere!

Da er de nye skoleåret i gang!

Det som først møtte oss, var nymalt skolebygg; nydelig i morgensolen! Dette er et løft som har vært planlagt lenge og som endelig ble realisert med planlagt fargevalg fra Utegruppa som fikk veiledning av Sidsel Hovland. Malingen er miljøvennlig. Det er brukt Silikat på betongen og linoljemaling på alt treverk og akrylmaling på takrennene.

Ferie- SFO startet på mandag med mange barn som har hatt en fin første uke sammen med det dyktige personale. De har bygget hus og spilt ball, blitt kjent med hverandre igjen etter en lang ferie, og tatt vel imot de nye venner.

For lærernes del begynte vi onsdag med - tradisjonen tro - med plandager. Også vi voksne synes de er fint å møtes igjen; til nye spennende oppgaver og mye som skal gjøres klart til elevene kommer. Samtidig ønsker vi å ta godt i mot nye medarbeidere som har vikariater og i faste stillinger.

Vi bruker dagene til å forberede oss pedagogisk med inspirerende foredrag og samtaler, IKT kursing, seksjonsmøter og klassemøter, sang og å knytte sosiale bånd.

Hele skolen gleder seg til å møte elevene! Vel møtt til onsdag 17.august!

Velkommen til innskrivning for årets 1. klassinger

Kjære 1.klasseelever og foresatte,

Velkommen til 1.klasses innskriving tirsdag 16.august kl.11:00 ved 1.klasses uteområde.

Vi har en kort seremoni ute. Deretter går elevene sammen med sin lærer og assistent inn og har en liten stund. Foreldrene venter utenfor. Deretter blir det blir lek og matpakke ute.

Dagen er ferdig 12:30.

Velkommen til første skoledag for førsteklassingene i Eikelia og Hasselkroken

Onsdag 17.august har 1. klasse en vanlig skoledag med oppmøte 8:30. Skoledagen avsluttes 13:00. Det er vanlig SFO denne dagen, med ordinære åpningstider.

Første skoledag for 2. - 10. klasse

Hjertelig velkommen til første skoledag for årets 2. - 10. - klassinger.

Dato: 17.august

Kl. 10:15

Oppmøte: ved hovedinngangen

Denne dagen er noe kortere enn vanlig og starter med en velkomstseremoni i salen for våre nye 2.klassinger.

Alle 2. klasseforeldre sitter sammen med sine barn på scenen under seremonien.

Vi ønsker dere andre foreldre/foresatte velkommen på balkongen.

Etter seremonien i salen vil det være en skoletime i klasserommet.

Skoledagen avsluttes 12:30.

Husk matpakke til alle barn.

Elever som har SFO-plass er velkommen til SFO etter skoleslutt. SFO har ordinære åpningstider denne dagen.

Oppstart på SFO

Kjære alle foresatte med barn på SFO (hovedbasen),

håper dere alle har hatt en herlig sommer, og er klare for et nytt skoleår!

Vedlagt ligger nyttig informasjon om SFO, bare ta kontakt hvis dere har spørsmål.

Dere vil motta et informasjonshefte om kort tid, med mer informasjon rundt SFO-tilbudet på skolen.

Oppstart:

• Tirsdag 16.august er det plandag for SFO personalet, og vi holder derfor stengt.

• 1.skoledag: Onsdag 17.august er morgen-SFO åpent for påmeldte (08.00-08.30), og fra 08.30-10.00 for alle som trenger det.

• SFO starter 12.30 denne dagen, og går som vanlig til 15.15 (halv plass) eller 16.45 (hel plass).

Vi gleder oss til yrende liv på skolen igjen!

Velkommen til SFO i hovedbasen 2022
.docx
Download DOCX • 80KB

Gjenglemte klær og kjøkkenartikler

Kjære foreldre!

Vi minner om dette fra før sommeren:

Vi har ryddet i skolens kriker og kroker og funnet mye gjenglemt klær og utstyr. Alt er samlet og hengt på knaggene i bunnen av trappen under foajeen. Det står fortsatt igjen en del kakefat og former m.m. igjen etter 17. mai også. Vi oppfordrer dere til å komme innom skolen og hente deres gjenglemte saker. Administrasjonen er på jobb denne uken, og det er mulig å lete etter egne saker frem til fredag 12 august. På mandag 15. august og tirsdag 16. august blir det fritt frem for alle å forsyne seg. Etter klokken 15 på tirsdag 16.8 pakker vi alt som er igjen og leverer til UFF.

Mvh alle oss på Steinerskolen