Fredagsbladet 45 (2022)

Vellykket Lanternefest

Takk for en helt fantastisk Lanternefest i år! Vi var spente på om værgudene var med oss, og det holdt hardt - men heldigvis var det opphold og vi fikk hatt en nydelig vandring i novembermørket. Men først hadde dyktige 5.-klassinger fremvist vakker lyseurytmi, og høytideligheten var til å ta og føle på i salen. Sangen klang mellom trærne på veien til sletta, og vi hørte at mange av elevene hadde øvd både lenge og vel, for her kom alle vers i selv de lengste lanternesangene som perler på en snor. Nå kan vi gå inn i den mørkeste tiden, med visshet om at vi lyser opp ute i verden, men også inne i oss selv.

Pepperkakebaking for store og små på SFO

To dyktige elever i 10.klasse holder for tiden pepperkakeverksted for barna på SFO.

De har holdt flere verksteder allerede, og det er utrolig hyggelig stemning!

Barna får pynte hvert sitt pepperkakehjerte, som skal trekkes i den daglige julekalenderen vår i desember.

Vi er litt tidlig ute, det er mange hjerter som skal pyntes :).

Visma Flyt Skole

Mange av dere har kommet godt i gang med bruken av Visma Flyt Skole, og det er flott! Husk å aktivere både brukeren din i web-versjonen, og å laste ned appen til føring av fravær og enkel beskjedutveksling med lærere og skolen.

Les mer om VFS her og om appen her . Skolen har en målsetning om at alle foreldre er innfaset i systemet før jul. Hvis du har problemer med innlogg eller annet, ta kontakt med skolen.

Vi minner også om viktigheten av å ikke skrive sensitive opplysninger om f.eks. helse, trivsel eller annet i VFS. Hvis dere ønsker å kommunisere om dette med skolen, ta kontakt for å avtale telefontid.

Vil du stå på vikarlisten vår?

Til alle foreldre ved Steinerskolen på Nesodden

Vi ønsker oss flere navn på listen over vikarer/ringevikarer både til sfo og i skolen.

Om du kunne ha lyst og mulighet for å stille deg til disposisjon som vikar en eller flere dager i uken, ta kontakt😊

For vikariat SFO: Maria Kvaal 92812199

For vikariat Skole asistent/lærer: Anne Marit Jensen 41673092

Trafikksikkerhet

Vi strever fortsatt noe med trafikksikkerheten på lærerparkeringen. Kan dere hjelpe oss med å huske å benytte pendlerparkeringen til henting/levering, ved å benytte gangstien til sykling og gange, og minne elevene deres på å benytte gangstien? Nå er det mørkt på morgenen og tidlig på ettermiddagen, og vi vil ha det så trygt som mulig. Takk for hjelpen!