Fredagsbladet 49 (2022)

Miniatyrlandskap for 4. klassingene

4A var forrige mandag på tur i gymmen og plukket kongler, mose, lyng og annet naturmateriale.

I kunst og håndverk for både 4A og 4B ble dette brukt til å lage miniatyrlandskap på en bjørkeplate.

I landskapet laget eleven av bivoks en liten nisse, ekorn, rev eller annet levende vesen som finnes i skogen.

Rudolfs Diner torsdag 15.12.

Julegrøt hører med til julen. Vi serverer derfor julegrøt av byggryn på Rudolfs Diner denne torsdagen. Alt sammen så økologisk og lokalt vi klarer. Maten serveres kl. 17.00–18.00. Velkommen!

Meld deg på nå! Vipps kr 40,- x antall personer til #141736 «34 Skolemiddag Steinerskolen».

Oppgi allergier i kommentarfeltet.

Drop-in er også mulig, men da er prisen kr 50,- pr. pers. Barn 0–6 år er alltid gratis. Har du ikke Vipps? Send en e-post til sigurdsandvik@gmail.com for å melde deg på.

Hva er Rudolfs Diner

Rudolfs Diner tilbyr en næringsrik middag på skolen én torsdag i måneden, kl 17.00–18.00. Den er åpen for foreldre, barn og lærere. Middagen organiseres av en arrangørgruppe på initiativ fra FAU.

Vi trenger flere som kan hjelpe til med Rudolfs Diner For å klare å opprettholde Rudolfs Diner, så trenger vi virkelig flere som kan bidra. Kan du hjelpe til en eller to torsdager (fra kl. 15.30 til ca. kl. 18.30) det neste halve året, så vil det være av stor betydning. Dette er de kommende datoene: 26.1.23, 16.2.23, 30.3.23, 27.4.23 og 25.5.23. Send en e-post til sigurdsandvik@gmail.com dersom du kan hjelpe litt til eller har noen spørsmål.

St. Lucia

Kjære foreldre

I år er det 3A og 3B som skal være Lucia og stjernegutter. Tirsdag 13.desember.

Dere baker lussekatter hjemme og tar med i en kurv denne morgenen, se oppskrift under.

Bekledning:

Elevene velger om de vil være stjernegutt eller Lucia

På dagen må alle stjernegutter(jenter/ gutter) ha med seg en hvit skjorte.

Til Lucia (jenter/ gutter) har vi endel lange kjoler, men siden vi er to klasser, setter vi pris på om de som har dette hjemme, tar det med. Jo før jo heller:)

Så henger det klart.

OBS: Oppmøte kl 8:00 denne dagen. Vi trenger litt foreldrehjelp til påkledning, ta direkte kontakt med Anniken og Nanina.

Navidad con Música Barroca med Ensemble Wirakocha og elever fra Steinerskolen på Nesodden

I kveld braker det løs! Mange små nervøse og spente elever, men vi gleder oss til en fantastisk flott konsert. Og håper å se så mange av dere der som mulig! Varmt velkommen skal dere være.

Fredag 9. desember kl. 17:00 i Skoklefallsalen

Informasjon til foresatte:

Konserten er obligatorisk for mellomtrinnsklassene, og elevene får avspasere fra kl. 10:15 (etter hovedfag) mandag 12. desember.

Kjøreplan:

Fredag 9. desember:

14:30 – 15:30 Generalprøve

15:30 – 16:30 Måltid, skifte 16:45 – Oppstilling bak scene/dørene åpnes

17:00 – 18:00 Konsert

18:00 – 19:00 Nedrigg

Om konserten

STEINERSKOLEN PÅ NESODDEN har en lang tradisjon for korvirksomhet og legger stor vekt på sang i alle aldere. I år har koret for elevene på mellomtrinnet fått en helt unik mulighet til å utforske latin-inspirert barokkmusikk sammen med Ensemble Wirakocha. Resultatet kan høres på konsert 9. desember!

ENSEMBLE WIRAKOCHA turnerer for femte gang med juleforestillingen «Navidad con Música Barroca», denne gangen også på Nesodden. Sammen med skolekoret på Steinerskolen skal ensemblet spille en konsert som tar deg med tilbake til kirker og klostre i Mexico, Guatemala og Peru på 1600- og 1700tallet. Du vil få høre julens budskap sunget på ur-amerikanske språk og på afrikanske dialekter av spansk og portugisisk!

Ensemble Wirakocha skiller seg fra tradisjonelle ensembler ved at alle deres musikere synger eller veksler mellom å spille og synge. Dette skaper en helt spesiell atmosfære og energi. Ensemblet spesialiserer seg på repertoar i skjæringspunktet mellom europeisk kunstmusikk og verdensmusikk fra begge sider av Atlanteren. Musikken ble til under utfordrende forhold i eksil, diskriminering og slaveri. Repertoaret utfordrer dermed tematikken til både kirke-, jule-, barokk- og latinmusikk. Etterkommere av europeiske og asiatiske innvandrere, afrikanske slaver og urbefolkning levde sammen. Konserten presenterer musikken som er bevart fra deres gudstjenester og teateroppsetninger om julens budskap. Billetter kjøpes i døra eller på hoopla.no: 250,-/100,- Familierabatt kun i døra: 350,- Konserten er støttet av Furestiftelsen. Link til facebook-event: Konsert