Fredagsbladet 11 (2024)

Mandag er turdag i 2. klasse

Her er noen bilder fra turdagen 2. hadde nå mandag.

Denne gangen fikk Norris turhund være med. Han er en snill og god hund med masse myk pels, og barna var veldig glade i å få med seg en firbeint turhund.

Det var også veldig spennende å se at nå begynner sola å varme litt, og hvordan varmen tiner bekkene og lager nydelige former i isen.

Samtidig som snøen tiner så kommer også søppel frem. Det oppdaget elevene og noen gjorde søppelplukking til en stor oppgave. Oppi posen kom det over 100 ulike søpppelgreier!

Rampete Reinecke Rev

Nå er tredje klasse to uker inn i arbeidet med Reinecke Rev. Reineckes handlinger vekker ofte sterke følelser hos barna da han gjør så mye som er moralsk feil. Torsdag avslutta vi fortellingen med at Reinecke med hjelp av sine løgner lyktes å lure Kong Nobel, og dermed sparte livet sitt. Vi er veldig spente på fortsettelsen..

I arbeidet med fortellingen skriver læreren teksten med mange feil på tavla. Sammen med elevene finner vi feilene slik at teksten blir riktig. Etter det skriver elevene teksten i sin silkebok. Det er mye tekst som skal skrives, og vi fokuserer på å skrive bokstavene på rett måte. Barna jobber svært konsentrert. Og resultatet er imponerende.

Anatomiperiode i 8. klasse

8. klasse har hatt periode med anatomi. Vi har forypet oss i temaer som åndedrettet, blodomløpet, hjertet og fordøyelsen. Det er en nysgjerrig og åpen gjeng som dessuten lager noen helt fantastiske arbeidsbøker. Hilsen stolt lærer Maria T.

Hallingdans i Eurytmisalen

I forrige uke fikk 6. og 7. oppleve en hallingdansinspirert opptreden i eurytmisalen.

Musikere ønskes!

Til jubileumsforestillingen fredag 26.4. skal vi fremføre en kantate komponert av Filip Sande. Vi har orkester, dans og kor.

Vi etterlyser flere musikere, alle instrumenter er kjærkomne!

Øvelsestidspunktene er satt opp, men er dere habile musikere så må dere selvfølgelig ikke være med på alle øvelsene:

Øvelser før jubileum:

Uke 14: torsdag 4.4 på lærermøtet

Fredag 5.4 kl. 15 - 16

Uke 15: torsdag 11.4 på lærermøtet

Fredag 12.4 kl. 15 - 16

Uke 16: lærerstevnet +  øvelse på jubileumskantate med elever og orkester (elevene sitter i salen). Tidspunkt kommer (mandag, tirsdag eller onsdag, dagtid).

Intensivuke

Mandag 22. april kl 11:15 - Øving på jubileumskantate med elevinstrumentalister, orkester, kor og noen av lærerne. Det skal også øves på oppstilling og inn – og utgang.

Onsdag 24. april kl. 11:15 - Gjennomkjøring av hele forestillingen. Elevene sitter i salen og går på plass når det er deres tur.

Torsdag 25. april kl. 11:15 - Generalprøve for foreldrene. Elevene er bak scenen.

Fredag 26. april kl. 18:15 – Jubileumsforestilling

Ta kontakt med Filip på e-post: filip.sande@gmail.com

Sett av datoen

Vi minner om datoen for dugnad over påske, sett av dagen! Mer informasjon og påmelding kommer over påske.

Annet:

Vi flommer over av gjenglemt tøy og kjøkkenutstyr. Dette må hentes innen fredag neste uke, i påsken kjøres det til Kiwanis.

Påskemarked på Ljabruskolen

Hallingdanskurs

Kurs for elever på 3.-7. trinn, gratis!

12:30 -13:45, med oppvisning 13:30

Sted: Steinerskolen

Påmelding: Kari, 97 64 97 97

Kurs for barnehagebarn + 1.-2. trinn m/foreldre:

11.00 – 12:15, med oppvisning 12:00

Arr: Nesodden danselag. Lærer: Jon Bugge Mariussen