Fredagsbladet 16 (2024)

Av jord er du kommet...

En svært uheldig elev i 1. klasse hadde klart å ta livet av en maur i begynnelsen av denne uken. Da må det selvfølgelig lages en høytidelig begravelse, og det må avholdes begravelses-seremoni. De ansatte på SFO ble invitert, og supplerte med kritt til påskriften på gravsteinen.

Vi syr bærenett

9.klasse syr bærenett og vesker med fôr i, av nye og brukte stoffer. Utrolig hva en gammel gardin kan bli til. Redesign på sitt beste. Her er de i full sving på symaskinene! Og noen bilder av de splitter nye, fine og  ferdige arbeidene.

Innkalling til årsmøte i FAU

Det blir 30.mai, det starter med felles foredrag ved Tor Segelcke Å BYGGE EN LANDSBY 18.15-19, forfriskninger i pausen og årsmøte 19.15-20. forslag til saker må meldes inn senest to uker før møtet. Saker meldes til faumailen@gmail.com

Velkommen til Jubileumsuke, med forestilling og fest!

Neste uke er det endelig klart for den store jubileumsuken, hvor vi skal feire at skolen vår fyller 40 år - i en hel uke til ende.

Alle foresatte, familiemedlemmer, besteforeldre og andre som ønsker å komme, er velkmomen til jubileumsforestillingen vår, torsdag 25. april klokken 11.15. Alle får plass i Skoklefallsalen. Skolen har satt sammen et forrykende show, alle skolekorene bidrar, det er samarbeidsprosjekter der f.eks. 1. og 9. trinn viser bidrag i fellesskap, vi får se Eurytmi, utdrag fra teaterperioden med Annie. Alle klassene viser ett eller flere bidrag, og vi er så stolte over å få fremføre eksempler på alt det fine vår 40 år gamle skole gjør.

Kom, kom!

Fredag er det jubileumsfest, der alle elevene skal holde forestilling for alle gjestene som er invitert. Æresgjester fra skolens mangeårige historie, tidligere medarbeidere, styrerepresentanter, rektorer, alle som har hatt en rolle i skolens historie er invitert til høytidelig feiring og markering.

Barna skal møte kl. 17.45 denne kvelden, med mindre noe annet er avtalt med klasselærer. Husk at oppmøte denne kvelden er obligatorisk.

I morgen braker det løs!

I morgen er det endelig klart for dugnad!

Foreldredugnaden arrangeres av FAU og skolens vaktmester hver vår.

I år skal vi rake, vaske, male og luke… gjøre skolens uteområde ekstra flott til skolens jubileum. Det blir ingen større bygge- eller vedlikeholdsprosjekter på årets dugnad.

Rudolfs Diner serverer som vanlig vegetarisk varmmat til dugnadsgjengen når arbeidsdagen går mot slutten. Måltidet er gratis.

Tidspunkt:

Lørdag 20.april kl 12-15 (eller så lenge det er arbeid...)

Ta med:

Egen skje og skål til måltidet, samt egen drikke.

Rake og trillebår dersom du har. Arbeidshansker er også lurt.