Fredagsbladet 11 (2023)

Tiddelibom

Mens lastebiler ligger strødd i veikantene på østlandet, måkebilene på Nesodden går varme og snøfreserne over hele Viken kjøres flere ganger om dagen koser våre elever seg enormt med de store mengdene med kram snø i dag. Snømenn, snøborger, vennlige snøballkriger og diverse snøhester og andre fantastidyr trådte frem i friminuttene mellom undervisningen. For en glede! Barna nyter Kong Vinters siste kraftdemonstrasjon før Tante Tø snart skal vise sin varme. God helg!

Askepop

Elever i 9b ved Steinerskolen Nesodden setter opp skuespillet Askepop!

Lørdag 18. mars kl. 12.00 og kl. 14.00 inviterer elever i 9B til to forestillinger som er åpne for alle. Elevene er selv skuespillere, sangere og musikere, og alt ligger til rette for en kulturopplevelse dere sent vil glemme:

I dette skuespillet møter vi Mille i en Askepott-fortelling. Mille er en ung jente som drømmer om å bli en stjerne på musikalscenen. Veien hennes er ikke lett, men med seg har hun sin gode rock'n'roll-fe, Topper. Hennes onde familie prøver imidlertid å sette kjepper i hjulene for henne, men hjelp fra oven kan kanskje gjøre at hun lykkes og møter kjærligheten på veien? Det blir tragedie, kjærlighet, musikk fra 50- og 60-tallet og mye humor.

Forestillingene starter kl. 12.00 og kl. 14.00. Det er gratis inngang og muligheter til å kjøpe både bakst og forfriskninger i kafeen vi lager til i foajeen.

Medvirkende: Musikklærer Marita Igelkjøn har ansvaret for sang og musikkinnslag i samarbeid med pianist Natasja Rybak. Marita Ellingsen er ansvarlig for regi og praktisk organisering. Sarah Adland er danseinstruktør og med-regissør Ørjan Skånseng har ansvar for scenelys.

Stilleben i 4A

I Tegning & Maling 4A satte vi opp et stilleben i midten av klasserommet. Alle satt i ring rundt og tegnet fra forskjellige vinkler. Her er noen av tegningene.

Skidag for 4A

Takk og pris for at vi fikk til en skidag i 4a! For en sprek og herlig gjeng!

3A på Grimsåsen

3 A hadde en praktfull tur opp til Grimsåsen på mandag, ingen ting stopper denne fine gjengen❤️.

St. Patricks dag!

I dag er det St. Patricks dag i Irland, så i 3B har vi hatt en egen "irsk uke" i engelsktimene i 3B. Vi har fortalt om hvorfor vi feirer St Patricks dag i Irland, og hvorfor det er en viktig høytid i Irland. Barna har også fått høre om hvem St Patrick var, og hvorfor han ble en helgen. Barna synes det var veldig gøy å få lære særegne irske ord, og på slutten av uken var det mange små irskspesialister som tegnet både "leprechauns" og "shamrocks".

Vi trenger Europaller!

I mai får skolen vår besøk av en utvekslingsklasse fra Latvia, igjennom et Erasmusprosjekt. Da skal 7. klasse i en hel uke jobbe sammen med en klasse fra Steinerskolen i Riga, og gjennomføre et stort og spennende prosjekt med oppgradering av uteområdene våre. Planleggingen er i full gang, og elevene har kommet med mange gode og kreative idèer. I den forbindelse trenger vi Europaller! Disse er 1200 mm lange og 800 mm brede. Har du noen liggende, du har lyst til å gi bort? Ta direkte kontakt med vaktmester Rolf på rolf.jelsa@steinerskolen.no