Fredagsbladet 16 (2023)

Husk påmelding til vårens dugnad!

Dugnaden er søndag 7. mai kl 11-16. For å hjelpe oss i planleggingen ber vi deg fylle ut påmeldingsskjemaet: https://forms.gle/J7TmHbY29SfBWAHWA

Følg med i Fredagsbladet for informasjon.

Vi gleder oss!

Hilsen FAU

Det gamle testamentet

I 5. klasse er temaet i religionsfaget sentrale fortellinger fra Det gamle testamentet. Fra dommerne til kongenes tid foreløpig. Her er et lite utvalg fra Rut til David og Salomo. Kulturbærende bilder som både er viktige referanser til senere historie, som metaforer i språket (klok som Salomo), og ikke minst som fellesgods for religioner som senere skiller seg fra hverandre.

Elevene synger på sanger fra jødisk kultur, de arbeider med å lytte, dele muntlig gjenfortelling og ved å lese høyt egne tekster, samt bearbeider gjennom skrift og bilder.

Rudolfs Diner onsdag 26. april.

Merk at det også denne gangen blir Rudolfs Diner på en onsdag.

Du vil bli servert en gryte med røde bønner, grønnsaker og ris.

Alt sammen så økologisk og lokalt vi klarer. Maten serveres kl. 17.00–18.00. Velkommen!

Meld deg på nå! Vipps kr 40,- x antall personer til #141736 «34 Skolemiddag Steinerskolen».

Oppgi allergier i kommentarfeltet.

Drop-in er også mulig, men da er prisen kr 50,- pr. pers. Barn 0–6 år er alltid gratis. Har du ikke Vipps? Send en e-post til sigurdsandvik@gmail.com for å melde deg på.

Hva er Rudolfs Diner

Rudolfs Diner tilbyr en næringsrik middag på skolen én torsdag i måneden, kl 17.00–18.00. Den er åpen for foreldre, barn og lærere. Middagen organiseres av en arrangørgruppe på initiativ fra FAU.

Vi trenger fortsatt flere som kan hjelpe til med Rudolfs Diner

Send en e-post til sigurdsandvik@gmail.com dersom du kan hjelpe litt til eller har noen spørsmål.

****

Hent akebrett på SFO!

Den nye årstiden er her! Kom og hent akebrettet til barna deres som står utenfor SFO-inngangen (storebasen.) Hvis akebrettet ikke hentes ila mandag 24. april blir de gitt bort til resursskafeen.

Besøk fra Fellesverket

I storefri sist fredag var Ungdomsklubben Fellesverket på besøk på skolen. De hadde med seg musikk på høyttaler og gratis boller, og arrangerte en liten konkurranse. God stemning! Målet var få enda flere til å ha lyst til å benytte seg av tilbudet. Fellesverket på Nesodden er et gratis aktivitetshus for alle fra 8. trinn til 19 år. Det er åpent mandag, onsdag og fredag ettermiddag og har alltid gratis matservering kl. 16-17.

Sletta drives av Røde Kors og deres frivillige og det er fortsatt behov for flere frivillige. Kanskje du eller noen andre i storfamilien kunne ha lyst til å bidra til ungdommers ellesskap med andre ungdommer? Fellesverket en fantastisk mulighet til å gi litt av tiden din til noe veldig meningsfullt. Kanskje en bestefar eller bestemor i familien, har lyst? For å blir frivillig, ta kontakt med Karoline Heia på telefon 46440691 eller på e-post karoline.heia.magdal@redcross.no.

Fellesverket har også instagram og facebook, som vi anbefaler at både foreldre og ungdom følger for å få med seg hva som skjer!

Flåttsesongen er her

Barna på barnetrinn og SFO leker mye skogen bak skolen. I dag fant de en flått på ett av barna, så flåttsesongen er da i gang. Husk derfor å sjekke barna deres når de kommer hjem!

Innkalling til årsmøte

Kjære alle medlemmer av foreldreforeningen ved Rudolf Steinerskolen på Nesodden. Vi inviterer med dette til Årsmøte onsdag, 24. mai, kl. 19:15

Møtet avholdes i 2. etasje, i 9. klasserommet (til høyre når du går opp trappen).

Møterommet åpnes kl. 19 for registrering av fremmøtte. Årsmøtet er foreldreforeningens øverste organ hvor alle medlemmer av foreningen kan stille. Alle foreldre og foresatte ved skolen er inviterte og har en stemme hver. Stemmegivning kan ikke skje ved fullmakt, men krever personlig oppmøte.

Årsmøtet skal behandle disse sakene:

1. Årsberetningen 2. Foreldreforeningens regnskap 3. Forslag til vedtektsendringer 4. Velge styremedlemmer til stiftelsens styre 5. Innkomne forslag til saker som FAU vedtar å sette på dagsorden. FAU legger frem sin innstilling til vedtak i årsmøtesakene.

(Klikk her for vedtekter)

Utsendelse av sakspapirer:

Dagsorden og relevante sakspapirer sendes ut til medlemmene senest én uke før oppsatt møte.

Ved spørsmål kontakt FAU på mail: faumailen@gmail.com

Til orientering:

På grunn av omstrukturering i styret skal det velges ytterligere 1 foreldrerepresentant til styret i år, dette vil si at det ved årsmøtet velges 3 ordinære representanter fra foreldreforeningen og 1 vara-representant.

Frist for kandidater og saker til årsmøte er i morgen, 22. april. Velkommen!

Beste hilsen,

arbeidsutvalget til FAU v/ Lars, Kristin og Ida Aylin