Fredagsbladet 2 (2023)

Endelig skidag!

Hei alle sammen!

Da er det tid for en skidag for mellomtrinnet- og ungdomstrinnet.

Skidag for mellomtrinnet er den 07.02.2023.

Skidag for ungdomstrinnet er den 09.02.2023.

Informasjonen under gjelder for begge trinnene.

Skolen har leid Brattbakken for elevene i år, så elevene som ønsker å stå i bakken, må ha med seg eget utstyr. Det er mulighet for å kunne låne enkelte ting fra Brattbakken, men det kan ikke garanteres at de har utstyr til alle. Vi anbefaler derfor at elevene har det meste selv.

Et tips til de som trenger utstyr er å sjekke vintermarkede til 9B helgen i morgen. Det er også muligheter for å leie utstyr hos Utlånsentralen BUA. Her er informasjon om bua:

Det er påbud med hjelm.

Elevene skal ellers ha med seg matpakke, termos, vannflaske, sitteunderlag og en vedkubbe hver. Dette er til bålpanne. Det vil derfor også være mulig å grille mat.

Kiosken vil ikke være tilgjengelig.

Skolen har leid bakken fra kl: 09.00 til kl: 13.00. Elevene møter derfor opp i brattbakken og kommer seg hjem derifra med buss eller blir hentet.

Minner om å få tilbake skjema om elevenes ferdighetsnivå med underskrift.

Vi gleder oss!

Vh kroppsøvingslærer Sarah og Victoria klasselærer for 6B

Glade vinterdager i Hasselkroken

Det er mye kreativitet i Hasselkroken om dagen. Det brettes, bygges og lages snømenn. Vi har laget nydelige snøstjerner i mellomleggspapir. Det så veldig vanskelig ut, syntes vi, men det var mye lettere enn vi trodde og mange ville til slutt lage seg en stjerne. Ellers er det mye Kapla og klossebygging som er populært, og de flotteste byer og kjøretøy blir laget.

5. klasse på tur

Etter en isete, men vakker, tur til Bergerbanen, spilte 5. klasse fotball i kroppsøvningstimen. Det var nokså vått på kunstgressbanen, men god stemning med våte elever!

Vi savner snøen!

Forrige fredag hadde 4.A en magisk dag i snøen. Boltring i masse løssnø, aking, snøballer, lek og moro. Vi håper at minusgradene som er meldt neste uke kan bringe tilbake Kong Vinter!

Vintermarked i morgen, lørdag

Vi minner om at årets vintermarked går av stabelen i morgen. Mulig å finne både ulltøy, vintertøy og vinter/sportsutstyr, og i tillegg hjelpe årets 9. klasser med å spare til 10. klassetur neste år. Det ryktes også om fyr på peisen og en knallgod chili non carne, så her er det bare å ta turen!

Kampen mot gjenglemthaugene

Skolen fortsetter sin kamp mot mengdene av gjenglemte klær, kjøkkenutstyr, sko og yttertøy. Vi har igjen samlet alt på ett sted, slik at det skal være lett å finne igjen det du eventuelt savner. Det er pent hengt opp på knagger og bord under foajeen, og skal du på Vintermarked i helgen, kan du kanskje ta en rask titt? Neste uke er det også mulighet til å lete/hente. Hvem vet - plutselig finner du noe du ikke husket at du savnet. Som vanlig vil uavhentet tøy etterhvert doneres bort, mer om dette i neste fredagsblad.

SFO lager lappetepper til Lavvoen og trenger garn!

Barn & ansatte er nå i gang med å strikke lappetepper til benkene i lavvoen. Er det noen som har restegarn til overs? Taes imot med stor takk på SFO 🍀😊

Nå kan du søke om Aktivitetskort fra kommunen

Hva er aktivitetskort?

Aktivitetskort er en støtteordning for familier bosatt på Nesodden som trenger økonomisk bistand for at barn og unge skal kunne delta på fritidsaktiviteter. Barn og unge som får innvilget aktivitetskortet får støtte til en aktivitet opp til kr. 2000 per semester. Les mer om støtteordningen her: