Fredagsbladet 4 (2023)

FISKEREN

Her er noen herlige og dramatiske bildeR fra klasserommet til 4a. Nå er vi snart ferdig med fortellingen om Kristaver og mannskapet hans på Kobben. Perioden er "Fiskeren" og vi forteller Den siste viking av Johan Bojer. Vi har riktig kjent kulde, væte, desperasjon og fiskelykke på kroppen. Ikke minst har fortellingen lært oss hvor viktig det er med godt samarbeid.

4b hadde foreldremøte på fredag forrige uke. 4. Klassen har fiskeren som tema i hovedfag. I den forbindelse hjalp foreldrene til med å sette stemningen i klasserommet ved å tegne fisker. Barna var i ekstase når de kom og så foreldrenes bidrag, stor stas med overraskelse på en mandag! Takk til alle kreative foreldre som hjalp til.

KONG VINTER

Kong Vinter har inntatt podiet i Eikelia!

Vinter, aking og ski er gøy, så vi håper alle disse kongene skal hjelpe oss å holde på vinteren litt til!

SLØYING AV FISK

Elevene i 4b har fått se på vår kjære nordlending Hanne Meløe sløye en hav-abbor! Det var hjerteskjærende for enkelte, men veldig spennende for andre.

FRA STUBBE TIL SKÅL

Den første sløydgruppen i 7. kl har klart det: Fra stubbe til skål!

GRUNNKURS FOR UNGE FØRSTEHJELPERE

Tangenåsen FAU samarbeider med NeSodden bibliotek om prosjektet "Ungdom for barn". Frivillige ungdommer organiserer aktiviteter for barn på biblioteket etter skoletid en dag i uka. Vi har en rekke kurs med eksterne kursholdere, tilbudet er støttet av Sparebankstiftelsen og alltid gratis.

Lørdag 28. januar fra 11.00 til 16.00 kommer Røde kors for å holde "Grunnkurs for unge førstehjelpere" for barn og ungdom. Ungdommer som ikke er med ellers, er veldig inviterte til å bli med.

Deltakerne får kursbevis for "Norsk grunnkurs i førstehjelp" og lunsj fra Fru Johnsen.

Påmelding til Mariken Stadskleiv, ungdomsbibliotekar på Nesodden bibliotek: